Чем рискует человек, зовущий вас на поездку (взято с "группи"):
1. תמורה - השאלה אם מוביל טיול גובה שכר עבור עבודתו זו הינה קרטית ביותר לשאלה האם יש אחריות ואם לאו.
2. ככל שמוביל הטיול יבהיר באופן חד משמעי, בצורה בולטת וקריאה כי אינו נושא באחריות (יש נוסחים עדיפים וממומלצים) כלפי המצטרפים אליו כך תפחת אחריותו.
3. ככל שמוביל הטיול יפרט את ציר הטיול, המסלול, דרגת קושי... יצרף מפה , יציין דרגת כושר נדרשת תקטן אחריותו ותועבר לכתפיו של המצטרף אליו.
4. ככל שהמוביל יפרט את אביזרי הבטיחות הנדרשים, כמות מים, ציוד שיש להביא, הוראות בטיחות קונקרטיות לטיול וכו' כך ייטב.
5. על מוביל הטיול לפרט נקודות מסוכנות , מקומות שנועדו לפורענות ובעלי רמת סיכון גבוהה ולדאוג להזהיר - ככל שיעשה כך יקטן רף אחריותו.
6. רכיבת אפניים נחשבת כספורט אתגרי ומשכך רוב האחריות רובצת על כתפי המשתתף "המסתכן מרצון". כמובן, ככל שהמסלול ייחשב כאתגרי יותר ובכל זאת בחר משתתף להגיע אליו כך תגדל אחריותו האישית של הרוכב על עצמו.
מה שציינתי זה ממש על קצה המזלג,
אבל, בנוסף יש לדעת כי קיים עקרון מנחה שנקרא - מדיניות שיפוטית ו"אינטרס ציבורי" כך שבמקרים קשים מבחינת הנזק, הגם שמוביל הטיול עשה כמיטב יכולתו למנוע תאונות ולמרות זאת נגרמה כזאת.. החברה ובתי המשפט לא יוכלו לסבול מצב שבו אדם נפגע באופן קשה (נותר משותק לצורך ההמחשה) ולא יהיה זכאי לפיצוי כך שבכל מקרה יטילו מידה זו או אחרת של אחיות על כתפי המוביל.
בנוסף, ייתכן שמוביל טיול אשר יתבע בגין נזק גוף כתוצאה מתאונה בטיול שהוביל יעדיף פעמים רבות "לקנות סיכון" ולשלם פיצוי מוסכם כזה או אחר ולא להיתלות בתקווה כי יזוכה בדין.